CRM RENDSZER - OPTEAMUS
Minden CRM rendszer alapvető funkciója a kereskedelmi ügyek dokumentált nyomon követésese.
A rendszer tárol mindent az első megkereséstől egészen a sikeres üzletkötésig. Sőt, tovább is.

CRM rendszer alapvető funkciói
A CRM rendszerek azaz Customer Relationship Management szoftverek elsődleges feladata az ügyfelek, vevők, potenciális ügyfelek adatainak kezelése. Az Opteamus CRM egyértelmű és testreszabható képernyőkön mutat meg mindent. A rendszerrel láthatjuk az aktuális ügyfeleket, ügyeket, azok soron következő lépését, kapcsolatát, és teljes történetét.
A pontos adatok hatékonyabbá teszik a menedzsment, a marketing, az ügyfélszolgálat, de a szerviz és a pénzügy munkáját is. A jó ügyfélkapcsolat-kezelő szoftver segít új vásárlókat szerezni, megtartani a régieket. A CRM rendszer segít menedzselni a projektek indulását, vezényelni a szervezet munkáját.
A klasszikus ügyfélkapcsolat kezelés csakis az eladásokra fókuszál, a többit az ERP rendszerre hagyja. Alkalmazásunk viszont könnyen kezeli az értékesítésen túl a gyártás, marketing, helpdesk és szerviz feladatait is.
A rugalmas CRM rendszer versenyelőny!
Rugalmasságunk B2B területen működő cégek számára különösen hasznos. A Busines-to-business folyamatok nem csak faék egyszerűségűek lehetnek. Nem csak a lineáris 'két email + két telefonhívás = szerződéskötés' utat követhetik.
A rendszer segítséget nyújt az igen bonyolult, többszereplős és szerteágazó projektekhez is. Nem probléma, ha az ügyfél bonyolult, számos telephelye és szervezeti egysége van.
A jó CRM előnyei a rugalmasság, a testreszabhatóság.
CRM filozófiánk: többet tudni!
A CRM jelentése számunkra az üzletkötés eredményességének fokozása, a felhalmozott és rendszerezett tudás segítségével. A fejlődő vállalkozásoknak nagy előrelépés egy Customer Relationship Management bevezetése. Nézze végig alábbi alap funkcióinkat, aztán extra képességeinket!
Adatlapok a CRM rendszerben
Az adatlapok a megszokott név, cím, csatorna, ügyfélstátusz mezőin túl igény szerint rugalmasan egyedi mezőkkel egészíthetőek ki. Az effajta változtatások a helyi adminisztrátorok által is elvégezhetőek a rendszeren - pusztán setup beállításokkal. Ügyfélkapcsolat-kezelő szoftverünk kiemelt képessége, hogy az adatlapok tartalma is szerkeszthető. Pontosan olyan mezőket tudunk a képernyőkre tenni, amelyekre a szervezetnek éppen szükség van.
Fontos önnek egy vállalat létszáma, vagy egy kontakember által beszélt nyelv? Percek kérdése, hogy ezek új mezőként rákerüljenek a megfelelő cég és ember adatlapra.
Okos beállításokkal ez már szinte ERP, vállalatirányítási rendszer!
Mindent látni: ügyféltörténet a CRM rendszerben
Minden adat látható mobil eszközről is
A gyorskeresőnket használva gyorsan tájékozódhat az ügyfél adatokból, gyorsan felkészülhet bármelyik ügyből, vagy kulcsember történetéből. Könnyen végigolvashatja a parner, a vásárló, az ügyfelek csatolt anyagait, ajánlatokat, szerződéseket, rendeléseket. Intelligensen olyan hasznos információkat is hozzáfűzünk az ügyféltörténethez, amelyekre nem is gondolna!
A CRM rendszert nem csak az irodából használhatjuk, de mobileszközről bárhonnan. Az értékesítők akár a parkolóból, akár a tárgyalóasztalnál ülve is azonnal előkereshetnek bármit az adatbázisból.
Integrált helpdesk, szervíz és pénzügyi adatok
Teljes, 360° nézetben az ügyféladatok!
- Melyik cégnél kiket ismerünk?
- Mely más cégekhez, kampányokhoz, van köze?
- Milyen szerződések és ajánlatok léteznek vele kapcsolatban?
- Mely megvásárolt eszközöket installáltunk nála?
- Mi a szervíztörténete?
- Milyen bejelentéseket tettek?
B2B szoftverként még a cégcsoportokat, leányvállalatokat is kezeljük, csakúgy a telephelyeket is. A CRM a szervezet teljes kapcsolatrendszerét 360 fokban láthatóvá teszi.
Egyszerű a kezelés, gyorskeresőnkkel akár a részletekre is rákereshet!
CRM rendszer keresési lehetőségei
- A célzott keresésekre gyorskeresőnk ad pontos választ.
- Nagyobb merítéshez klasszikus, egyszerű leválogatónkkal tud tetszőleges keresési feltételt megadni.
- Saját kereső nyelvünk segítségével az adminisztrátorok a legbonyolultabb kereséseket is felírhatják.
- Ha statisztikus üzleti adatokra van szükség, tetszőleges előre definiált lista készíthető.
- Bármely képernyő adattartalma excel állományba exportálható (jogosultsághoz kötötten).
- Képernyőinken automatikusan, keresés nélkül is látható minden lényeges információ.
- Ráfókuszálva egy vásárló vagy potenciális ügyfél adatlapjára, mindent megmutat a CRM szoftver.
Az értékesítési, marketing és pénzügyi jellegű leválogatások eredménye azonnal excel állományba is exportálható.
Valójában a legtöbb adatra nem is kell külön rákeresni. Képernyőink általában rögtön teljes 360 fokos nézetben mutatnak mindent.
Kampányok és körlevelek a B2B világban
B2B környezetben a körlevelek nem ügyfelek megszerzésére, inkább a megtartásukra törekednek. A leválogatott célpontoknak könnyen küldhetünk egyszerű (akár html formázott) körlevelet. Szervezhetünk kampányokat, vagy rendezvényeket is az elérésükre.
A kampánnyal kapcsolatos feladatok, munkaanyagok és a kampány eredményei mind jól láthatóak. A kampányban érintett célpontokat a vezető könnyen szétoszthatja az üzletkötők között, és adhat nekik tömeges utasításokat. Szoftverünk ön levelező szerveréhez kapcsolódva küldi ki az üzleti leveleket.
A B2B marketing a meglévő ügyfeleket célozza.
Kampánymenedzsent funkcióinkkal eseményeket, rendezvényeket, oktatásokat szervezhet. Nem csak a megcélzott vállalkozások, ügyfelek listáját kezeljük, de a rendezvénnyel kapcsolatos belső feladatokat, anyagokat is tároljuk. Automatikusan megmutatjuk, melyik vásárló, melyik vállalkozás, melyik cég, mely kampányokban volt érintett.
Formázott ajánlatok automatikus generálása
A CRM rendszerek ajánlatai rendezettek, egységesek, és jól statisztikázhatóak. Az ügyfelek látni fogják, hogy a vállalkozás komolyan veszi az üzletet és ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer használ.
A rendezett kinézetű, CRM szoftver által generált ajánlatok rögtön pozitív marketing üzenetet is hordoznak.
Listák és statisztikák a CRM rendszerben
Vannak kész listáink, igény szerint csinálhatunk újakat, de felhasználóink maguk is könnyen gyárthatnak listákat, Lista Varázslónk segítségével. Jellemző listák:
- Aktuális üzleti helyzet kimutatása a munkatársak számára, személyre lebontva.
- Vezetői kimutatások, sales pipeline, értékesítési tölcsér, ügyfelek, csatorna, konverzió, ajánlatok és megrendelések összegzése.
- Operatív CRM listák az egyes ügyfelek rendelési és pénzügyi adatairól.
- Proaktív listák az aktuálisan előttünk álló feladatokról, ügyekről.
- Elmaradások, anomáliák, hibás adatok kimutatása.
Az időzített, emailben küldött CRM listák nem csak a vezetőknek lehetnek hasznosak. Segítségükkel proaktív támogatást tudunk adni a kollegáknak.
Jobb időben látni az előttük lévő feladatokat, vagy a hamarosan lejáró szerződéseket. Okosabb még idejében cselekedni, mint a hiányt pótolni.
Tippek és trükkök CRM rendszerek világában
B2B vagy B2C? Alma vagy körte?
A B2B és a B2C két külön világ. Opteamus B2B specialista, azaz a cégeknek történő, hosszas, összetett értékesítési folyamatokat segíti.
Magánszemélyekkel mint ügyfelekkel dolgozni egészen más. Ott nem a felhalmozott információ, hanem az ismétlődő automatizmusok és a marketing funkciók hozzák el a sikert. A legtöbb magyar szoftver B2C alapú megoldást kínál. Legmarkánsabban a Minicrm működik így.
Ez valójában nem választás kérdése, az Ön üzletmenete egyértelműen meghatározza, melyik utat kell járnia. Nézze meg, hogy milyen cégeknek ajánljuk magunkat!
Humán faktor - a B2B CRM bevezetés emberi tényezői
Mindenki számára nyilvánvaló, hogy a CRM magának a vállalkozásnak, azon belül is a vezetőknek kínál előnyöket. Nekik fontos az átláthatóbb üzletmenet, a javuló lead konverzió és a megnövekedett kontroll. Az értékesítők, képviselők számára ugyanakkor mindez bonyolultabb folyamatot és megnövekedett adminisztrációt jelent.
Fontos, hogy számukra is legyen nyilvánvaló a Customer Management Relationship célja. Meg kell mutatni nekik, hogy a befektetett munka számukra is megtérül. Lássák, hogy ők is profitálnak a CRM bevezetésből.
A CRM segítségével több és pontosabb információ alapján tudnak majd dolgozni. Látniuk kell, hogy a rendszer nem csak nyűg a számukra. Hívjuk fel a figyelmet az előnyökre is. A közösségi morál kezelésére kritikus ilyenkor.
A szervezet üzleti érdeke közös érdek.
Vezetői elvárások
Fontos, hogy a menedzsment elvárásai egyértelműek legyenek, de ne túlozzanak. Csak a minimális adminisztrációt követeljük meg a munkatársaktól, de azt szigorúan tartassuk be. Ebben sokat segítenek a rendszerek automatikus, emailben kiküldött kimutatásai.
Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Mi a CRM haszna?
A CRM szoftver feltétlenül átláthatóvá és tervezhetővé teszi az értékesítési munkát. Segít az értékesítés utáni mérnöki-, szerviz- és pénzügyi feladatok és adatok menedzselésében. Az ügyfélkapcsolat kezelő nem növeli közvetlenül a bevételeket, nem csökkennek egyértelműen a költségek.
A rendszerek indirekt módon hoznak hasznot a vállalkozás számára. A CRM rendszerek tipikus előnyei:
- Javul a feladattartás, mindennek van gazdája.
- Nem felejtődnek el sem a feladatok, sem fontos részletek.
- Tárolja, láthatóvá és egyszerűen kereshetővé teszi az ügyféltörténetet.
- Integrálja az értékesítési, ügyfélszolgálati és szervizes munkatársakat.
- Elkerülhetőek a szervezetlenség okozta hibák.
- Növekszik a cég presztizse, és a fogékony munkatársak morálja.
- Enyhülnek a fluktuáció okozta károk.
- A rendszer pontos statisztikákkal támogatja a döntéshozatalt.
- Nem excelben, hanem biztonságos helyen tárolja az ügyfélkapcsolatok adatait.
- Rövidebb idő alatt megvannak a keresett adatok.
- Javul a lead konverzió!
- Nő az értékesítési hatékonyság.
Mikor lesz sikeres egy CRM bevezetés?
A CRM szoftver csupán eszköz. A rendszert használni kell, okosan és céltudatosan. Erős vezetői akarattal és az értékesítési munkatársak okos eligazításával el kell érni, hogy az értékesítők ne szabotálják el a rendszer használatát.
Oktatás és motiváció függvénye, hogy maguk is hasznosnak ítéljék azt. A vállalkozásoknak kellő vállalati kultúrával, és felfelé ívelő üzletmenettel kell rendelkezniük ahhoz, hogy a CRM rendszerek jótékony hatásait megérezzék.
Extra CRM funkciók
Opteamus ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer képességei alaposan túlmutatnak a klasszikusokon. Mennyiben tudunk többet? »
Felhős megoldás?
Semmi kedve egy új adatbázis üzemeltetésének a terhét a nyakába venni? Van felhő alapú megoldásunk! »
Telepített CRM?
Erős informatika van a házban, és amúgy is szeretne a falakon belül tudni minden adatot? Semmi akadálya! »
CRM Tudástár építés
Mindenről és mindenkiről jól kereshető üzleti tudásbázis épül, ráadásul automatikusan. »
![]() |
"Kismillió ilyen intranetes jellegű szoftvert láttam, de ez a legmarkánsabb közülük." |
![]() |
"Vannak azért ebben az országban érdekes fejlesztések..." |
![]() |
"Ez
a lényeg. Erről kellene szólnia az informatikának..." |