CRM RENDSZER - OPTEAMUS

Minden CRM rendszer alapvető funkciója a kereskedelmi ügyek dokumentált nyomon követésese.
A rendszer tárol mindent az első megkereséstől egészen a sikeres üzletkötésig. Sőt, tovább is.

crm rendszer illusztráció

CRM rendszer alapvető funkciói

A CRM rendszerek azaz Customer Relationship Management szoftverek elsődleges feladata az ügyfelek, vevők, potenciális ügyfelek adatainak kezelése. Az Opteamus CRM egyértelmű és testreszabható képernyőkön mutat meg mindent. A rendszerrel láthatjuk az aktuális ügyfeleket, ügyeket, azok soron következő lépését, kapcsolatát, és teljes történetét.

A pontos adatok hatékonyabbá teszik a menedzsment, a marketing, az ügyfélszolgálat, de a szerviz és a pénzügy munkáját is. A jó ügyfélkapcsolat-kezelő szoftver segít új vásárlókat szerezni, megtartani a régieket. A CRM rendszer segít menedzselni a projektek indulását, vezényelni a szervezet munkáját.

A klasszikus ügyfélkapcsolat kezelés csakis az eladásokra fókuszál, a többit az ERP rendszerre hagyja. Alkalmazásunk viszont könnyen kezeli az értékesítésen túl a gyártás, marketing, helpdesk és szerviz feladatait is.

A rugalmas CRM rendszer versenyelőny!

Rugalmasságunk B2B területen működő cégek számára különösen hasznos. A Busines-to-business folyamatok nem csak faék egyszerűségűek lehetnek. Nem csak a lineáris 'két email + két telefonhívás = szerződéskötés' utat követhetik.

A rendszer segítséget nyújt az igen bonyolult, többszereplős és szerteágazó projektekhez is. Nem probléma, ha az ügyfél bonyolult, számos telephelye és szervezeti egysége van.

A jó CRM előnyei a rugalmasság, a testreszabhatóság.

CRM filozófiánk: többet tudni!

A CRM jelentése számunkra az üzletkötés eredményességének fokozása, a felhalmozott és rendszerezett tudás segítségével. A fejlődő vállalkozásoknak nagy előrelépés egy Customer Relationship Management bevezetése. Nézze végig alábbi alap funkcióinkat, aztán extra képességeinket!

Adatlapok a CRM rendszerben

Cég adatlapJól szervezett adatbázisban tároljuk a cégek és munkatársak adatait. Nincs megkötés: bármely cég, potenciális érdeklődő, vásárló, beszállító, partner, ügyfelek számára egyaránt van hely a rendszerben. Mindezen túl, képesek vagyunk tárolni az Ön termékeit, projektjeit, installációt, eladott berendezéseit, valójában bármit(!) amiről az Ön vállalkozása szól.

Az adatlapok a megszokott név, cím, csatorna, ügyfélstátusz mezőin túl igény szerint rugalmasan egyedi mezőkkel egészíthetőek ki. Az effajta változtatások a helyi adminisztrátorok által is elvégezhetőek a rendszeren - pusztán setup beállításokkal. Ügyfélkapcsolat-kezelő szoftverünk kiemelt képessége, hogy az adatlapok tartalma is szerkeszthető. Pontosan olyan mezőket tudunk a képernyőkre tenni, amelyekre a szervezetnek éppen szükség van.

Fontos önnek egy vállalat létszáma, vagy egy kontakember által beszélt nyelv? Percek kérdése, hogy ezek új mezőként rákerüljenek a megfelelő cég és ember adatlapra.

Okos beállításokkal ez már szinte ERP, vállalatirányítási rendszer!

Mindent látni: ügyféltörténet a CRM rendszerben

Ügyféltörténet a CRM rendszerben SCREENSHOTEz minden CRM legfontosabb üzleti funkciója. Bármely cég, vállalat, bármely vásárló, bármely értékesítési folyamat teljes története könnyen áttekinthető. Minden fontos tulajdonság egyszerűen látható a rendszerben: a csatorna, az ügyfél státusz, bármi.

Minden adat látható mobil eszközről is

gyorskeresőnket használva gyorsan tájékozódhat az ügyfél adatokból, gyorsan felkészülhet bármelyik ügyből, vagy kulcsember történetéből. Könnyen végigolvashatja a parner, a vásárló, az ügyfelek csatolt anyagait, ajánlatokat, szerződéseket, rendeléseket. Intelligensen olyan hasznos információkat is hozzáfűzünk az ügyféltörténethez, amelyekre nem is gondolna!

A CRM rendszert nem csak az irodából használhatjuk, de mobileszközről bárhonnan. Az értékesítők akár a parkolóból, akár a tárgyalóasztalnál ülve is azonnal előkereshetnek bármit az adatbázisból.

Integrált helpdesk, szervíz és pénzügyi adatok

Az ügyféltörténetnek Opteamusban értelemszerűen része minden szervízmunka, installált berendezés, elszámolás. Része minden olyan üzleti adat is, amely az értékesítés után keletkezik.

Az ügyféltörténet képernyője mindenki számára látható. Massziv biztonsági technológia gondoskodik róla, hogy mégis ki-ki csak azokat az adatokat lássa belőle, amelyekre jogosultsága van. Az ügyfélszolgálat, a call center, az értékesítés, a szervíz igény szerint összemosható vagy szétválasztható.

Teljes, 360° nézetben az ügyféladatok!

Minden kapcsolat azonnal látható.

B2B szoftverként még a cégcsoportokat, leányvállalatokat is kezeljük, csakúgy a telephelyeket is. A CRM a szervezet teljes kapcsolatrendszerét 360 fokban láthatóvá teszi.

Egyszerű a kezelés, gyorskeresőnkkel akár a részletekre is rákereshet!

CRM rendszer keresési lehetőségei

CRM rendszer keresési lehetőségei SCREENSHOTBármely ügyfél, bármely vállalat, egyáltalán bármely adat bármely tulajdonsága alapján könnyen leválogathat. Önnél szokásos például az ágazat, az ajándék-kategória, a megye, vagy a rendfokozat feltüntetése? Ezeket a mezőket egy pillanat alatt rátesszük a megfelelő adatlapra. A CRM rendszerrel többféle keresést támogatunk:

Az értékesítési, marketing és pénzügyi jellegű leválogatások eredménye azonnal excel állományba is exportálható.

Valójában a legtöbb adatra nem is kell külön rákeresni. Képernyőink általában rögtön teljes 360 fokos nézetben mutatnak mindent.

Kampányok és körlevelek a B2B világban

B2B környezetben a körlevelek nem ügyfelek megszerzésére, inkább a megtartásukra törekednek. A leválogatott célpontoknak könnyen küldhetünk egyszerű (akár html formázott) körlevelet. Szervezhetünk kampányokat, vagy rendezvényeket is az elérésükre.

A kampánnyal kapcsolatos feladatok, munkaanyagok és a kampány eredményei mind jól láthatóak. A kampányban érintett célpontokat a vezető könnyen szétoszthatja az üzletkötők között, és adhat nekik tömeges utasításokat. Szoftverünk ön levelező szerveréhez kapcsolódva küldi ki az üzleti leveleket.

A B2B marketing a meglévő ügyfeleket célozza.

Kampánymenedzsent funkcióinkkal eseményeket, rendezvényeket, oktatásokat szervezhet. Nem csak a megcélzott vállalkozások, ügyfelek listáját kezeljük, de a rendezvénnyel kapcsolatos belső feladatokat, anyagokat is tároljuk. Automatikusan megmutatjuk, melyik vásárló, melyik vállalkozás, melyik cég, mely kampányokban volt érintett.

Formázott ajánlatok automatikus generálása

Opteamus ajánlat generálás SCREENSHOTA tételes ajánlatokat egyedi céges sablonnal formázottan, gombnyomásra tudjuk elkészíteni, majd emailben elküldeni az ajánlatkérőnek. Az ajánlat generálás funkciót a standard testreszabás keretében keltjük életre. Megéri áldozni erre, mert sok-sok időt és így pénzt tud vele megtakarítani.

A CRM rendszerek ajánlatai rendezettek, egységesek, és jól statisztikázhatóak. Az ügyfelek látni fogják, hogy a vállalkozás komolyan veszi az üzletet és ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer használ.

A rendezett kinézetű, CRM szoftver által generált ajánlatok rögtön pozitív marketing üzenetet is hordoznak.

Listák és statisztikák a CRM rendszerben

Listák és statisztikák a CRM rendszerben SCREENSHOTA tárolt adatokból tetszőleges kimutatás készíthető. A listák paraméterezhetőek, kategorizálhatóak, sőt az ismétlődő statisztikák időzítetten, levélben is lekérhetőek. Könnyen kimutatjuk az eredményességet, a hatékonyságot, vagy a hiányosságokat.

Vannak kész listáink, igény szerint csinálhatunk újakat, de felhasználóink maguk is könnyen gyárthatnak listákat, Lista Varázslónk segítségével. Jellemző listák:

Az időzített, emailben küldött CRM listák nem csak a vezetőknek lehetnek hasznosak. Segítségükkel proaktív támogatást tudunk adni a kollegáknak.

Jobb időben látni az előttük lévő feladatokat, vagy a hamarosan lejáró szerződéseket. Okosabb még idejében cselekedni, mint a hiányt pótolni.

Tippek és trükkök CRM rendszerek világában

B2B vagy B2C? Alma vagy körte?

A B2B és a B2C két külön világ. Opteamus B2B specialista, azaz a cégeknek történő, hosszas, összetett értékesítési folyamatokat segíti.

Magánszemélyekkel mint ügyfelekkel dolgozni egészen más. Ott nem a felhalmozott információ, hanem az ismétlődő automatizmusok és a marketing funkciók hozzák el a sikert. A legtöbb magyar szoftver B2C alapú megoldást kínál. Legmarkánsabban a Minicrm működik így.

Ez valójában nem választás kérdése, az Ön üzletmenete egyértelműen meghatározza, melyik utat kell járnia. Nézze meg, hogy milyen cégeknek ajánljuk magunkat!

Humán faktor - a B2B CRM bevezetés emberi tényezői

Mindenki számára nyilvánvaló, hogy a CRM magának a vállalkozásnak, azon belül is a vezetőknek kínál előnyöket. Nekik fontos az átláthatóbb üzletmenet, a javuló lead konverzió és a megnövekedett kontroll. Az értékesítők, képviselők számára ugyanakkor mindez bonyolultabb folyamatot és megnövekedett adminisztrációt jelent.

Fontos, hogy számukra is legyen nyilvánvaló a Customer Management Relationship célja. Meg kell mutatni nekik, hogy a befektetett munka számukra is megtérül. Lássák, hogy ők is profitálnak a CRM bevezetésből.

A CRM segítségével több és pontosabb információ alapján tudnak majd dolgozni. Látniuk kell, hogy a rendszer nem csak nyűg a számukra. Hívjuk fel a figyelmet az előnyökre is. A közösségi morál kezelésére kritikus ilyenkor.

A szervezet üzleti érdeke közös érdek.

Vezetői elvárások

Fontos, hogy a menedzsment elvárásai egyértelműek legyenek, de ne túlozzanak. Csak a minimális adminisztrációt követeljük meg a munkatársaktól, de azt szigorúan tartassuk be. Ebben sokat segítenek a rendszerek automatikus, emailben kiküldött kimutatásai.

Gyakran ismételt kérdések és válaszok

Mi a CRM haszna?

A CRM szoftver feltétlenül átláthatóvá és tervezhetővé teszi az értékesítési munkát. Segít az értékesítés utáni mérnöki-, szerviz- és pénzügyi feladatok és adatok menedzselésében. Az ügyfélkapcsolat kezelő nem növeli közvetlenül a bevételeket, nem csökkennek egyértelműen a költségek.

A rendszerek indirekt módon hoznak hasznot a vállalkozás számára. A CRM rendszerek tipikus előnyei:

Mikor lesz sikeres egy CRM bevezetés?

A CRM szoftver csupán eszköz. A rendszert használni kell, okosan és céltudatosan. Erős vezetői akarattal és az értékesítési munkatársak okos eligazításával el kell érni, hogy az értékesítők ne szabotálják el a rendszer használatát.

Oktatás és motiváció függvénye, hogy maguk is hasznosnak ítéljék azt. A vállalkozásoknak kellő vállalati kultúrával, és felfelé ívelő üzletmenettel kell rendelkezniük ahhoz, hogy a CRM rendszerek jótékony hatásait megérezzék.

Szerző Hoppán Gergely

Szerző

Hoppán Gergely vagyok, az Alpha Consulting 1996 alapítója. Én vagyok az Opteamus CRM szoftver ötletgazdája, és mai napig vezető tervezője. Több mint 30 éve foglalkozom nagyvállalati rendszerekkel. Számtalan bevezetését vezettem, változatos ágazatokban, a legkülönbözőbb cégeknek, és büszke vagyok rájuk.

Linkedin profilom | Opteamus blogom | Cégünk

Extra CRM funkciók

Opteamus ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer képességei alaposan túlmutatnak a klasszikusokon. Mennyiben tudunk többet? »

Felhős megoldás?

Semmi kedve egy új adatbázis üzemeltetésének a terhét a nyakába venni? Van felhő alapú megoldásunk! »

Telepített CRM?

Erős informatika van a házban, és amúgy is szeretne a falakon belül tudni minden adatot? Semmi akadálya! »

CRM Tudástár építés

Mindenről és mindenkiről jól kereshető üzleti tudásbázis épül, ráadásul automatikusan. »

Boa László

"Kismillió ilyen intranetes jellegű szoftvert láttam, de ez a legmarkánsabb közülük."

Boa László
CRM szakértő

Dobó Mátyás

"Vannak azért ebben az országban érdekes fejlesztések..."

Dobó Doransky Mátyás
web guru

Bátorfi Zsolt

"Ez a lényeg. Erről kellene szólnia az informatikának..."

Bátorfi Zsolt
Microsoft Magyarország

Érdekli? Megmutatjuk!

Cég*:
Név* :
Email* :
Telefon:

Nyilvánvalóan csak helyénvaló célra használjuk az adatait, sem tukmáló levelektől, sem levakarhatatlan telemarketingesektől nem kell tartania.

 

 Igen, megismertem és elfogadom az erre vonatkozó adatvédelmi tájékoztatót.

A magyar Opteamus CRM rendszer rugalmas és hatékony megoldás a garázs-szoftvereken túl, de a tízmilliós megoldásokon innen. Több mint 20 éve állunk vele ügyfeleink rendelkezésére, mint B2B specialista.

Azoknak a szervezeteknek szánjuk, akik ipari szintet várnak el az adatmennyiség, a biztonság, és teljesítmény kezelésében. Akik hisznek abban, hogy a rugalmas szoftver versenyelőny. Akik professzionális rendszert keresnek, de valós áron.

Megmutatunk mindent élőben - kérjen ingyenes bemutatót, nézze meg árainkat!

CRM blog Opteamus CRM facebook Opteamus CRM twitter Opteamus Youtube Opteamus CRM Linkedin

Copyright © 2023 Alpha Consulting